Oferta

Diagnoza i terapia logopedyczna

Zajęcia mają na celu m.in.: diagnozę i terapię wad wymowy, opóźnionego rozwoju mowy, usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych oraz utrwalanie właściwych nawyków oddechowych.

Diagnoza i terapia trudności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)

Zajęcia dla dzieci i młodzieży z trudnościami poznawczymi i edukacyjnymi z opinią o ryzyku dysleksji lub diagnozą dysleksji, dysgrafii bądź dyskalkulii. Mają na celu rozwijanie i aktywizowanie funkcji wzrokowych i słuchowych oraz wyrównanie praktycznych umiejętności manualnych i grafomotorycznych.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z trudnościami poznawczymi, edukacyjnymi (klasy 1-3 i 4-8)

Mają na celu wyrównanie nieharmonijnego rozwoju dzieci, oraz przygotowanie do nauki szkolnej poprzez rozwijanie funkcji wzrokowych i słuchowych oraz poprawę praktycznych umiejętności manualnych. Wzmocnienie samooceny dziecka i pozytywnego postrzegania siebie.

Zajęcia ogólnorozwojowe, rozwijające mowę dziecka

Ich celem jest stymulowanie i wspieranie rozwoju psychomotorycznego poprzez doświadczanie świata różnymi zmysłami. Zajęcia realizowanie są w formie zabawy dostosowanej do możliwości psychofizycznych dziecka.

Zajęcia ogólnorozwojowe, przygotowujące dzieci do nauki w szkole:

Rozwijają funkcje wzrokowe i słuchowe, umiejętności manualne oraz pamięć i koncentrację uwagi. Wzmacniają samoocenę dziecka i pozytywne postrzeganie siebie.

Trening umiejętności społecznych TUS

Zajęcia prowadzone w grupie (4-5) osobowej kierowane są do dzieci z trudnościami w zakresie:

  • koncentracji uwagi
  • komunikacji
  • zachowań adekwatnych do sytuacji
  • umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej
  • wyrażania emocji

Terapia ręki

Zajęcia obejmują terapię dzieci m.in. z:

  • Obniżonym lub podwyższonym napięciem mięśniowym w obrębie kończyny górnej lub obręczy barkowej.
  • Trudnościami w wykonywaniu czynności samoobsługowych (np. ubieranie się, trzymanie kubka, zapianie guzików).
  • Zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Niechętnym podejmowaniem czynności manualnych tj. rysowanie, malowanie, lepienie z plasteliny, układanie korali, puzzli.
  • Trudności z pisaniem i rysowaniem.

Terapia miofunkcjonalna wg. Anity Kittel

Terapia ma na celu usprawnianie funkcji mięśni w obrębie ustno-twarzowym. Pomaga skorygować m.in.: nieprawidłową pozycję spoczynkową języka i poprawić pracę mięśni. Wskazaniem do terapii mogą być:

  • trudności w połykaniu (głośne przełykanie, krztuszenie się, zatrzymywanie płynów i pokarmów w policzkach)
  • otwarte/rozchylone usta
  • oddychanie przez usta
  • chrapanie
  • ślinienie się
  • dolegliwości stawu skoroniowo-żuchwowego
  • seplenienie (międzyzębowe, boczne)

Umów się na wizytę już dziś!